Welcome to the site of the French Neutron Scattering Association - Société Francaise de la Neutronique

The French Neutron Scattering Association SFN is a scientific society that was founded in 1994 to promote neutrons in the scientific community and to federate the French community of neutron scatterers from all scientific fields. This site serves as a space for sharing information on neutron scattering and association  members can upload their contributions after logging in with their account.

Congrès Matériaux 2018

La Société Française de la Neutronique vous invite vivement à participer dans le congrès Matériaux 2018 qui aura lieu 19-23 novembre 2018 à Strasbourg. Le congrès Matériaux 2018 est organisé par la Fédération Française des Matériaux, une structure rassemblement 29 sociétés savantes françaises dans la SFN fait partie. Pour plus de détails suivez ce lien.

Creation of the French Neutron Scattering Federation 2FDN

We congratulate to the creation (1 January 2017) of the French Neutron Scattering Federation, 2FDN (Fédération Française de Diffusion Neutronique). The 2DFN will be chaired by Virginie Simonet and co-chaired by Eric Eliot. The SFN will support and accompany the important work of this new body for the French neutron users.

Enquête sur les besoins de la communauté neutronique

En février 2017 la SFN a mené une enquête sur les besoins de la communauté des scientifiques françaises qui utilisent la neutronique. Cette enquête a reçu une forte réponse qui montre l'intérêt continu de cette technique. Les résultats de l'enquête sont présentés ici.

Mesure de l’intrication entre prototypes de qubits.

The last edition of the Neutron Scattering Days, "Rencontres Rossat-Mignod", took place in the Vacanciel holiday village of Carry-le-Rouet, Bouches-du-Rhone, from 29 to 31 May 2017

Winner of the SFN Thesis Prize 2016

The SFN thesis prize 2016 was attributed to Laura Chaix (Institut Laue-Langevin, Institut Néel and Université Grenoble) for her work on the dynamics in multiferroic materials.

Récente parution

La dernière parution issue d'une des activités de la SFN concerne le Volume "Neutrons and Materials for Energy", paru à l'issue des JDN21.